איך בוחרים רואה חשבון?

אז איך בוחרים רואה חשבון ?

את העצות עבור בחירת רואה חשבון אפשר לחלק לשתיים. החלק הראשון כולל המלצות כלליות שנכונות לבחירת כל נותן שירות או בעל מקצוע באשר הוא. כך לדוגמה, כדאי לאסוף המלצות על אותו רואה חשבון שאתם מבררים לגביו אם מבני משפחה אם מלקוחות קיימים או לקוחות לשעבר ואם דרך קולגות.

בנוסף, רצוי לבצע גם כאן מה שקרוי 'סקר שוק'. אל תתעצלו, קבעו פגישה עם כמה רואי חשבון ורק אז קבלו את ההחלטה. באותה נשימה תוכלו להתרשם פנים אל פנים (בשונה מהתרשמות טלפונית, למשל), וגם כמובן לערוך השוואת מחירים בין רואה החשבון.

חלקם השני של הטיפים לבחירה נכונה של רואה חשבון מתייחס ישירות רואה החשבון. הקריטריון החשוב ביותר הוא, כצפוי, אמינות. כאן נכנסים לפעולה "שיעורי הבית" שעשיתם עליו, לצד ההיכרות המוקדמת (אם ישנה) וגם לא מעט אינטואיציה אישית נכנסת לתמונה. זה לא קל, אבל גם לא בלתי אפשרי. אחרי הכל, הלקוח רוצה לדעת שגם במקרים של חילוקי דעות ואף סכסוכים, פרטיו יישארו חסויים ולא ידלפו החוצה.

אם אתם בעיצומו של הקמת עסק חדש, חפשו רואה חשבון שמתאים לכם. מה הכוונה ? זה אומר איש מקצוע סבלני, שתוכלו לשאול אותו את כל העולה על דעתכם כשאתם עושים את צעדיכם הראשונים כעצמאיים. רואה חשבון טוב הוא כזה שיתאים את עצמו גם לשינויים במאפייני הפעילות של הלקוח, בשנותיו הראשונות של העסק.

אופי עבודתו של רואה חשבון מהווה שיקול נוסף בהחלטת הלקוח אם לשכור את שירותיו או לאו. ישנם לא מעט לקוחות שמעדיפים דווקא פגישות פנים אל פנים ושמשרדו של רואה החשבון יהיה קרוב למקום עבודתם או מגוריהם, בעוד שאחרים בוחרים לנצל את הנוחות שמעניקה הטכנולוגיה, ולתקשר עימו באמצעות הדואר האלקטרוני או אתר האינטרנט שלו.

קיימת חשיבות גדולה לבחירה נכונה וחכמה של רואה חשבון שכן לקוחות מפקידים בידי רואי החשבון שלהם מידע רגיש רב ומקנים לו סמכויות רבות בניהול החשבונות ותזרים המזומנים שלהם.

רואה חשבון והתנהלות פיננסית

להתנהלות פיננסית נכונה, בטח ובטח בימי מיתון ומשבר כלכלי, יש חשיבות מכרעת בהצלחתו של עסק, ואין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או עסק גדול. לשם כך, מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון, אותו איש מקצוע שתפקידו לרכז את ביצוע הפעולות הפיננסיות – דו"חות מס, ייעוץ עסקי ואישי, הכנת תוכנית הבראה לעסקים בעלי קשיים כספיים, הנהלת חשבונות ובגדול ייצוג בעל העסק למול רשויות המס.

רואה חשבון ועסקים חדשים

החלטתם לפתוח עסק ? מזל טוב. בין אם אתם מוגדרים בחוק ובקרב הרשויות כ'עוסק פטור', 'עוסק מורשה' או חברה בע"מ, חשוב שתדעו שבחירה מוצלחת של רואה חשבון כמוה כרומן לטווח ארוך. רואי חשבון מלווים עסק בהקמה מראשית דרכו, לרבות עזרה בגיוסי הון ומשקיעים, הלוואות מבנקים, הכנת תוכנית עסקית, ליווי עסקי, הכנת דו"חות ומאזנים ועוד.או במילים אחרות, רואה חשבון הוא אותו אדם שנותן משמעות למספרים.

תפריט נגישות

Call Now Button