רואה חשבון – כל מה שרצית לדעת!

ענייני הכספים בעסק הם ענין חשוב ומורכב למדי – ולכן רצוי לתת לאנשי המקצוע לטפל בהם. להתנהלות פיננסית נכונה יש תפקיד מכריע בהצלחתו של בית העסק ובחירת רואה חשבון נכון ומתאים תוך התארגנות חשבונאית נכונה מול מערכות המיסוי היא הכרחית.

רואה חשבון הוא מי שהוסמך על פי חוק לעסוק במקצוע ראיית החשבון, ותפקידו הוא ביצוע ביקורת על דוחות כספיים ומתן חוות דעת עליהם.

רואה חשבון הוא בעל ידע והשכלה רחבה בתחומי החשבונאות, המסים, המימון, הביקורת החשבונאית ותחומים נוספים, הדרושים לביצוע עבודתו. רואי חשבון רבים מועסקים בחברות כחשבים ומנהלי כספים, אך על בעלי תפקידים אלה אין כל חובה חוקית להחזיק ברישיון רואה חשבון.

מה הם תפקידי רואה החשבון ?

לרואי החשבון יש תפקיד חשוב בכל פעולה פיננסית – עיסקית, בין אם בהגשת הצהרת הון, דוחות מס שונים, ביקורת ספרי חשבונות, מתן שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ כלכלי, עסקי ואישי ועוד.

רואה החשבון יעזור בתכנון החשבון בצורה נכונה, וניהול נכון של החשבונות עתיד לחסוך קנסות כתוצאה מאי תשלום או איחור בתשלום המיסים. רואה החשבון יכול גם לעזור בתכנון הצעדים בעסק מבחינה כלכלית וליצג את עסק מול הרשויות.

כמובן שחשוב ביותר לדאוג כי לרואה החשבון יש מוניטין טוב ושם אמין, כיוון שלמעשה רואה החשבון מנהל את החשבונות העסק והוא חשוף לעיתים למידע רב ולעיתים סודי.
רואה חשבון צריך להתריע מפני הוצאות גדולות שיש לעסק, חוסר של חשבוניות, ניהול שכר העובדים וזכויותיהם, ניהול ספר החשבונות, אילו הוצאות ניתן להצהיר עליהן וכו'. (מאמר על איך לבחור רואה חשבון מתאים לעסק שלך)

רואי חשבון יודעים לתת יעוץ מס או יעוץ לפני פתיחת עסק. ולרוב, משרד רואי חשבון ידעו בדיוק את פוטנציאל הרווח של העסק בהתאם לשוק, חישוב ההוצאות מול תמחור המחיר ועוד מידע עסקי חיוני לכל בית עסק.

רואה חשבון יכול מעשה ללוות עסק בהקמה מראשית דרכו: דרך הכנת תוכנית עסקית ומתן יעוץ עסקי ראשוני, עזרה בגיוסי הון, גיוס משקיעים או הלוואות מבנקים, ליווי עסקי, כלכלי שוטף, הכנת דוחות שונים לרבות דוחות מאזן ורווח והפסד ודוחות מס, הגשת תוכניות עסקיות ועזרה בגיוסי כספים.

רואה חשבון נותן, בין השאר, את השירותים הבאים:

ייצוג מול רשויות המס על ידי הגשה ביקורת ועריכה של דוחות כספיים, הכנת דוחות שנתיים והצהרות הון, שירותי הנהלת חשבונות וחשבות שכר, החזרי מס לעצמאיים ולשכירים, יעוץ מס, בדיקת חשבונות הבנקים ומתן יעוץ אודות ניהול נכון של החשבונות החסכונות והקרנות, הכנת תוכניות הבראה לעסקים בעלי קשיים כספיים, מתן יעוץ אודות אפשרויות סיוע והקלות ממשלתיות, הקמת מערך ביקורת פיננסית פנים – ארגונית, ומתן שירותי חשבות.

כמו כן, רואי חשבון רבים נותנים שירותים נילווים מעבר להנהלת חשבונות כגון חשבונית לשכיר, גישור ועוד.

בנוסף, רואה חשבון מנהל את עיקר העניינים מול רשויות המס, מגיש דוח מס אישי, הצהרת הון, דוחות שנתיים ודיווחים שונים לרשויות המס.

רבים מהיועצים העיסקיים מהשורה הראשונה הם רואי חשבון. לרואי חשבון יש את ההכשרה, הניסיון והכלים הטובים ביותר כדי לסייע לעסקים בכל שלב החל מהקמתם ועד להכנת תוכניות הבראה לעסקים במשבר. ניתן להסתייע בשירותיו של רואה חשבון בהקמת פעילות עסקית, תכנוני מס, ייעוץ תזרימי וגיוס משקיעים.

תפריט נגישות

Call Now Button